Stichting Babadag-Roemenie voor materiele en financiele hulp.
Babadag is een klein stadje in het zuidoosten van Roemenie in de buurt van de Zwarte Zee en telt ongeveer 10.000 inwoners.
Wat doet Stichting Babadag-Roemenie:
* Wij organiseren hulptransporten naar Babadag e.o met kleding, meubels, bedden, fietsen, gereedschappen, medische spullen, speelgoed enz. en deelt dit zelf uit daar waar het nodig is
* Staan op markten en fairs en heeft een verkooppunt in Emmeloord om zo de stichting te promoten en financiele middelen binnen te halen voor een transport
* Delen voedselpakketten uit aan de allerarmsten. Een voedselpakket bestaat uit: aardappels, meel, bloem, olie, rijst, koek en brood. Ook voor de kinderen wordt een pakket samen gesteld wat bestaat uit: fruit, drinken, wat snoepgoed en een verassingscadeau.
*Brengen medische spullen zoals rollators, rolstoelen, bedden, pleisters en medicijnen naar ziekenhuizen, bejaardenhuizen en psychiatrische instellingen.
* Helpen mee met het bouwen van huizen voor kansarme gezinnen en het verbouwen van scholen en kindertehuizen in Babadag e.o
Gegevens van onze stichting in Nederland:
Stichting Babadag-Roemenie
Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Lelystad onder nr. 58591664
RSIN nr. 853103586
Rekeningnr. NL03ABNA0593.5851.19
Algemene contactgegevens:
Postadres: Kooizand 20, 8321 ZG Urk. Tel.nr. 06-23367730. Email: info@babadag.nl
Het bestuur:
voorzitter: Hessel van Urk - Kwaliteit manager visveiling Urk
tel:06-30077912
secretaris: Herman Stam - gepensioneerd wijkagent gemeente Urk
tel: 06-12323127
penningmeester: Teun Leistra - chef expeditie Dayseaday
tel: 06-23367730
bestuurslid: Anna ten Napel
bestuurslid: Adina Leistra
Integriteit:
Pieter ten Napel - Medewerker Geestelijke zorg/zingeving
- Ambulant jongerenwerker/jongerenadviseur
tel: 06-13495970
commissie transport:
Hessel van Urk
Teun Leistra
Joop van Slooten
Evert de Vries
Gegevens van onze stichting in Roemenie:
Asociatia pentru ajutor umanitar Urk Babadag
Codul de inregistrare fiscala (C.I.F): 36766956
rekeningnr. RO31BRTLEURCRT0371116901
RO81BTRLRONCRT0371116901
Algemene contactgegevens:
Postadres: Str. Nucilor 4, Babadag Tulcea Romania. Tel.nr. 0040741606706
Het beleidsplan: Het bieden van hulp aan inwoners van Babadag en omstreken in Roemenië en het ondersteunen van projecten ten behoeve van inwoners van Babadag en omstreken in Roemenie. Dit kan variëren van het doneren van goederen tot het financieel ondersteunen van de kosten van onderhoud van projecten die wij verwezelijkt hebben.
Financiele middelen worden verkregen door diverse acties, verkoop van 2e hands spullen vanuit ''de Inloop'' in Emmeloord en financiele steun vanuit het Urker bedrijfsleven. Opbrengsten vanuit ''de Inloop'' komen volledig ten goede aan zieke kinderen. Acties die elk jaar terug komen zijn o.a de paasactie, kerstpakkettenactie en de brandhoutactie. Deze acties worden o.a gefinancieerd door verkoop van stoofperen. 2x per jaar hebben wij een hulptransport welke worden gefinancieerd door acties en donaties. Grotere projecten worden voor gedragen door onze roemeense stichting.
Het beleidsplan dat tot 2020 was vastgesteld is door het Covid-19 virus verlengd tot medio 2023. Het beleidsplan is het verbouwen van huizen voor kans arme gezinnen en/of alleenstaanden. Hulp aan de school ''Dimitrie Cantemir'' in Babadag. Hulp aan de 24h post in Babadag. Hulp aan''Centrul de Psihiatrie'' in Babadag. Financiele middelen komen vanuit allerlei acties en donaties. Stichting Babadag-Roemenie steunt Asociatia Club Sportiv Pescarusul Sarichioi Junior jaarlijks met een financiele vergoeding.
Financiele steun en/of kosten voor allerlei projecten worden vooraf met het bestuur besproken en na goedkeuring van het bestuur gerealiseerd.
Het bestuur heeft hierin het laatste woord.
Het beloningsbeleid: Bestuursleden en vrijwilligers werkzaam binnen of voor onze stichting ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden. Eventuele gemaakte kosten kunnen worden vergoed. Deze beslissing wordt door het bestuur gemaakt.
Statuten: Statuten van Stichting Babadag-Roemenie liggen ter inzage bij de secretaris.